Fins a 101 botigues especialitzades de vins participen per novè any en la campanya de promoció de vins de la DO Penedès, enguany amb un suport especial als establiments que estan patint les conseqüències del tancament amb motiu de la pandèmia sanitària de la covid-19. Per això, aquest any la campanya, que normalment té una durada d’un mes, no té data d’acabament, perquè cada botiga —principalment, de Barcelona i l’àrea metropolitana, però també de Girona— pugui aprofitar-la en funció dels horaris en què pugui tenir obert.
L’objectiu principal de la DO —que té el suport directe dels cellers per als obsequis als guanyadors— és donar eines a les botigues per augmentar la rotació en ampolles de vi del Penedès, alhora que es premia el consumidor que opta pel producte de proximitat. Un tercer objectiu de la campanya és la formació i la divulgació dels vins del Penedès, amb tastos a les mateixes botigues —que enguany es faran en mesura de les possibilitats—, a banda del material promocional que es repartirà durant la promoció.
Collarins amb premi
Per la compra d’una ampolla de vi de la DO Penedès, els consumidors obtenen un collarí identificador de la campanya, en el qual podran veure, en el mateix moment de la compra, si té premi o no. A la llista d’obsequis, a més de les ampolles de 75 cl i màgnum que es repartien altres anys, s’hi afegeixen també llevataps Pulltex serigrafiats amb el logo de la DO Penedès. Com més ampolles compreu, més possibilitats de guanyar, a més de potenciar el consum de vins de proximitat. La promoció estarà activa fins a esgotar existències.