El Barcelona Beer Festival (BBF) torna a situar Barcelona a l’epicentre de la cervesa artesana, del 22 al 24 de març. Al llarg de tres dies, un dels pavellons de Fira Barcelona comptarà amb la presència d’empreses cerveseres artesanes catalanes, però, també, de la resta de l’Estat i de països com Polònia o regions com el Quebec, entre d’altres.
Entre les 400 cerveses que es podran tastar, aproximadament un 40% seran de procedència catalana. A més, n’hi haurà una cinquantena que s’estrenaran al festival, és a dir, que es podran tastar per primer cop únicament al BBF. També hi haurà una gran zona gastronòmica del País Basc, amb tres eixos: cervesa artesana a càrrec de l’associació de cervesers bascs EGE, sidra a càrrec dels socis de la DO Euskal Sagardoa i gastronomia sòlida amb un foodtruck que prepararà gastronomia basca.
Al pavelló, més d’un centenar de cerveseres aniran passant per la gran barra de trenta aixetes en línia. També hi haurà estands de cerveseres catalanes reconegudes –com Cervesa del Montseny, La Pirata Brewing, Ales Agullons o Garage Beer–, així com cerveseres de la resta de l’Estat –com Basqueland, Dougall’s o 1906– i internacionals –com Brewdog, Pilsner Urquell, St. Bernardus o Val-Dieu.
Com a novetat, per primera vegada al festival hi haurà un estand dedicat a vins de proximitat i artesanals amb representació de diferents cellers catalans. Més enllà del producte, el BBF també vol donar cabuda a projectes i productes gastronòmics locals que responen a una mateixa filosofia i una mateixa manera de fer, basada en la sostenibilitat i en l’artesania.
Apostes innovadores
El BBF torna a apostar enguany per la gastronomia, una de les novetats de l’any passat que va ser acollida amb molt d’èxit. A més, és important destacar que les cerveses que es podran tastar al festival estaran ressenyades a l’aplicació Untappd, el principal motor de cerca i xarxa social cervesera del món, que enguany serà el soci tecnològic de l’esdeveniment. A través d’aquesta aplicació es podrà saber quines cerveses es poden tastar en tot moment i quines en són les característiques. A més a més, el BBF s’associa amb l’empresa tecnològica Gifme.Beer per crear una col·lecció d’NFTs cervesera.
Professionals i diversió
El BBF té també una extensió professional, l’InnBrew: The Brewers Convention, l’única convenció cervesera de l’Estat enfocada a públic professional del sector. També comptarà amb el Barcelona Beer Challenge, on es premien les millors i més innovadores cerveses artesanes d’arreu.
Així mateix, els assistents podran gaudir de les activitats que proposa l’espai per aprendre sobre el món de les cerveses artesanes, tant si tot just s’hi inicien com si en són grans coneixedors, però volen aprofundir-hi. En aquest sentit, hi haurà una vintena de tasts, maridatges i showcookings diversos, a càrrec de Jordi Esteve (Nectari) i Carlota Claver (La Gormanda), entre d’altres. A més, també hi haurà música per ballar. La nit de divendres, després de l’entrega de premis del Barcelona Beer Challenge, hi haurà un concert de black music amb Koko-Jean & The Tonics, i dissabte i diumenge hi haurà sessions de DJ.
Per a més informació, podeu consultar la seva pàgina web.