CUINA.CAT
20/12/2021És innegable que el marisc fa Nadal, ja que –tot i que els plats estrella de les festes són la carn d'olla i els canelons– en els entrants dels infinits àpats que celebrem o, fins i tot, a la nit de Cap d'Any, mai no hi falten productes com els musclos ni, sobretot, les gambes. Tanmateix, els acostumem a servir de la manera més senzilla possible: al vapor o, en el cas de les gambes, a la planxa. Des de CUINA, doncs, us volem proposar un seguit d'elaboracions en què donem un protagonisme absolut a la gamba, l'animal marí de carn gustosa i de to rogenc. Tenint en compte que a finals de desembre i a principis de gener ja en podreu començar a trobar als mercats en quantitats més grans, hem pensat que podríeu necessitar idees noves i delicioses.
Calamars farcits de gambes i albergínies
Començarem la nostra llista amb un parell d'entrants creatius i gustosos elaborats amb gambes. En aquest cas, farcirem els calamars amb una barreja de gamba i albergínia (el joc de textures i sabors serà el punt fort de l'elaboració). Si en cuinar-lo creieu que el podeu servir com a plat principal, en comptes d'entrant, també és una opció possible.
Carbassons farcits de verdures i gambes
Amb la recepta de Norai Raval, ens trobem amb una tècnica i una situació semblants a les del plat anterior. Abans farcíem marisc amb verdures i crustacis i ara farem el mateix, però a la inversa: buidarem un carbassó i l'omplirem de gambes amb verdures. Depenent de la grandària del carbassó i de la quantitat, també podeu servir l'elaboració com a plat principal.
Botifarra amb gambes
A tots ens agraden els 'mar i muntanya' perquè, si s'aconsegueix un bon cuinat, tenen un gust molt característic que agrupa dos mons molt diferents a simple vista. Per això us animem a provar aquesta recepta d'Ada Parellada que és una delícia.
Llenguado amb gamba vermella
Si abans us hem proposat una elaboració amb calamar, ara us en presentem una amb llobarro, tots dos productes de temporada, ja que sempre és important consumir d'una manera conscient, sobretot quan parlem de peix. Cal tenir en compte que aquesta elaboració destaca pel joc extrem de sabors entre la llima, la citronel·la, el gingebre, el llenguado i la gamba vermella –és a dir, productes amb molt de caràcter i personalitat.
Amanida d'escarola i còctel de gambes
Acabem amb un plat una mica més lleuger que els anteriors. Presentarem una base d'escarola amb un còctel de gambes cremós per sobre que dotarà l'elaboració de textura i sabor.
En vols més?
Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia
© Cuina.cat. Tots els drets reservats. C/ Perú, 186. 08020. Barcelona.
Amb la col·laboració de: