Troba la teva recepta
CUINA compta amb el suport de les marques que estimen la gastronomia

La primera edició dels Roca Awards ja té guanyadors

Els guardons posen èmfasi en la diversitat de la literatura gastronòmica

Autors guardonats als Roca Awards

Autors guardonats als Roca Awards

Ja s'han lliurat els guardons de la primera edició dels Roca Awards, que neixen amb l'objectiu de posar en valor la literatura gastronòmica, destacant la creativitat i la diversitat d'aquesta narrativa.

La cerimònia, celebrada al restaurant Esperit Roca, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Girona i l'Ajuntament de Girona, i amb el patrocini de Turkish Airlines.

Un reconeixement a la literatura 

En la categoria de millor obra en català, el premi ha estat per Mare mar, de Marina Monsonís (Ara Llibres), una obra que connecta amb la cuina marinera i la història del barri de la Barceloneta i el Mediterrani.

En castellà, el reconeixement ha estat per Agallas, de Pescaderías Coruñesas (Planeta Gastro), que s'endinsen en el vincle entre el mar i la cuina, mentre que en anglès s'ha guardonat The English Table. Our Food through the Ages, de Jill Norman (Reaktion Books), una ruta per la història de la cuina anglesa.

Finalment, el premi al millor article de premsa gastronòmica ha estat per Rocío, Tapas y Sushi o el Silencio del Itamae (7 Caníbales), de la periodista Lakshmi Aguirre, un article que viatja entre la cuina japonesa i la mediterrània amb un dels millors xefs de sushi d'Espanya.

A més, s'ha donat reconeixement a dues obres inèdites que encara no són a la venda. En català s'ha atorgat el reconeixement al llibre Menú degustació, de Josep Amorós Masachs, mentre que, en castellà, el guardó ha estat per Roger Ortuño Flamerich, amb l'obra El libro del sake. Ambdues obres seran publicades per l'editorial Abacus Futur.

El jurat expert

Enguany, el jurat dels premis ha estat format per professionals del món gastronòmic i literari, com Cristina Jolonch (directora de 'Comer' a La Vanguardia), Luis Suárez de Lezo (president de la Reial Acadèmia de Gastronomia), Matt Goulding (escriptor gastronòmic), Judith Càlix (directora de la revista CUINA) i Niki Segnit (autora en l'àmbit culinari), entre d'altres.

Els premis per a les obres publicades compten amb una dotació de 7.000 € per a cada categoria (català, castellà i anglès), mentre que el millor article rep 1.500 € i un forn Josper. Així mateix, les obres inèdites premiades reben una dotació de 3.000 €.

Podeu trobar-ne tota la informació a la web de Roca Awards.

En vols més?

Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia

 
Portada Cuina 289

INSPIRACIÓ MEDITERRÀNIA

  • Per estar al dia en el món gastronòmic
  • Ana Ruiz

ESCULL LA TEVA OFERTA I SUBSCRIU-T’HI AVUI MATEIX!

SUBSCRIU-T'HI

Números endarrerits

En vols més?

Subscriu-te al Newsletter de Cuina i rep cada setmana les millors receptes i les millors propostes gastronòmiques a la teva bústia

 

© Cuina.cat. Tots els drets reservats. C/ Perú, 186. 08020. Barcelona.

Amb la col·laboració de: