L’últim cap de setmana de febrer, el nucli urbà de Jesús, a Tortosa, acull la Fira de l'Oli de les Terres de l'Ebre, amb l’objectiu d’impulsar el patrimoni etnològic i recuperar les tradicions vinculades al món de la pagesia.
Del 23 al 25 de febrer, la memòria col·lectiva pren força en una fira que no només recupera, sinó que també reivindica, oficis tals com els cistellers, els esquiladors o els moliners amb tracció animal. Tot plegat, combinat amb un mercat on es pot comprar i degustar l'oli d'aquestes terres, així com altres productes de la zona.
Entre els actes més destacats, hi ha la mostra gastronòmica, el XXXIV Concurs al tast dels olis de les Terres de l’Ebre, que premia el millor oli d’oliva verge extra DOP de les Terres de l’Ebre, diverses xerrades sobre l’oli i els productes de l’Ebre, el concurs d’allioli juvenil o la Trobada de Grallers i Dolçainers dels Països Catalans.